מכינים את החכות: מרחב הדגה בעזה יוגדל

קובי פינקלר No Comments on מכינים את החכות: מרחב הדגה בעזה יוגדל

בשורה טובה לעזתים: מרחב הדגה ברצועת עזה יוגדל לתשעה מייל בעונת הדיג • "מותנה בכיבוד ההסכם"

נמל חיפה • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט החליטו על הגדלת מרחב הדגה מדרום לרצועת עזה לתשעה מייל בעונת הדיג המתרחשת בחודשים מאי – יוני. זאת, בהתאם לעבודת מטה אשר נועדה לבחון מחד את הדרכים למניעת החריגות, בייחוד בעונת הדיג ומאידך לסייע להגדלת היקף פעילות ענף הדגה המפרנס אלפי משפחות ברצועת עזה.

ענף הדיג, המוערך כשני בחשיבותו ברצועת עזה, מהווה מנוע כלכלי לתושבים. הגדלת מרחב הדיג אשתקד הגדילה את היקף התוצרת הימית בכ-15% בהשוואה לשנת 2015. הגידול בהיקף התוצרת, נאמד ברווח שנתי של כמיליון שקלים, בנוסף למחזור הכנסות שנתי בהיקף של כשישה מיליון שקלים שמייצר ענף הדיג.

כחלק מההיערכות למימוש הגדלת המרחב, התקיימו מפגשים משותפים למפקדת התיאום והקישור לרצועת עזה יחד עם נציגי זרוע הים ונציגי איגודי הדייגים בעזה, משרד הקישור הפלסטיני וגורמים ממשרד החקלאות הפלסטיני על מנת להציג את המשמעויות וצעדי הביטחון שינקטו למניעת חריגות של דייגים ולמקסום פוטנציאל עונת הדגה.

הודגש, כי יישום צעד זה, מותנה בכך שהדייגים יכבדו את ההסכמות ולא ינצלו זאת להברחות ולחריגות מהטווחים ומהמיילים כפי שסוכמו.



0 תגובות